Wikia

Peize

Sectie C, perceel 226

2.802pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kadaster 1832: sectie

                   Woning nr. 1                                                                                                               Bouwjaar woning: 

Vermeld in 1808 op pagina 1 (litt a), eigenaar: Roelof en Lambert Brink Omschreven als: Litt a. Een plaats of kavel bestaande uit huis en hof te Peize op de Peizerhorst no. 1. benevens negen en veertig mud kampland, achtien mudden bouwland en vijf en vijftig dagwerken groenland worden de dees plaats bij hen zelven gebruikt en bewoond. No. 2 is een watermolen.

Hoofdbewoner 1808: Roelof Brink

Bij familienaam registratie 1812 : Roelof Brink (fam.naam: Brink)

Bewoners bij volkstelling 1825: Roelof Brink , Hindrik Brink, Lammert Brink, Roelof Brink, Echberdina Buiring , Harmtien Roelofs Barelds, Roelof R. Brink, Annegien Brink, Auke Koops, Pieter Wilkens en Janna Bakker.

Kadaster nr. 1832: C 0226 Eigenaar 1832: Brink Roelof (en consorten).

Bewoners bij volkstelling 1848: Roelof Brink landbouwer. Peize Echberdina Buiring zonder Peize Roelof Brink landbouwer Peize. Albert Brink landbouwer Peize . Lammert Brink landbouwer Peize. Hindrik Brink landbouwer Peize. Hinderkien Brink zonder Peize. Abel Luinge landbouwer Peize. Roelof Luinge zonder Peize. Jantje Ottens dienstmeid Peize.

Woninglijst 1850 - 1861 (na 1850 won.nr.1)

Around Wikia's network

Random Wiki